Köpvillkor

Höjdpunkter

  • Fri frakt, retur och byten
  • 30 dagars öppet köp
  • Snabb leverans från lager i Sverige
  • Betalning med kort eller Klarna

Om Beyond Nordic (BeyoNord AB)

Företaget har sitt säte i Stockholm. Företagets postadress är BeyoNord AB, Kanalvägen 20, 194 61 Upplands Väsby (ej besöksadress).

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till support@beyondnordic.com med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till support@beyondnordic.com så att vi hinner rätta till det innan utleverans.

Leverans

Våra normala leveranstider är 1-3 dagar arbetsdagar. Beställningar lagda på helgdagar skickas tidigast första arbetsdagen efter.

Vi skickar alla beställningar med PostNord eller DHL. Du kan i kassan själv välja vilket fraktsätt du föredrar. Vi förbehåller oss dock rätten att välja fraktsätt beroende på storleken på beställningen. Du som kund är ansvarig för att leveransadressen är korrekt angiven. Skulle felaktiga uppgifter medföra leveransförseningar eller extra kostnader debiteras du som kund för detta.

Efter att din beställning skickats får du ett leveransmail innehållande spårningsnummer så att du kan spåra den.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) kontakta oss på e-postadress: support@beyondnordic.com.

Ej uthämtad leverans

Ej uthämtad leverans innebär merkostnader och kommer att debiteras / dras av med 300 kr från ev. återbetalning. 

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Betalning

Vi erbjuder betalning via Klarna samt kontokort och kreditkort som Mastercard, Visa och American Express. Vi erbjuder även betalning via Apple Pay.

Klarnas betalningsalternativ:

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du 
här.


Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.


Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner du här.
Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.

Du hittar mer information om Klarna 
här och kan läsa deras användarvillkor här.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy.

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en 30 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

Vi erbjuder fri retur och byte på alla beställningar. Kontakta oss på support@beyondnordic med om du önskar göra ett byte eller retur så återkommer vi med retursedel och returfraktshandling.

Återbetalning sker via det vid köpetillfället använda betalningssättet inom som mest 10 dagar från mottagandet av retur. Behöver du hjälp eller undrar över något? Kontakta oss på support@beyondnordic.com så återkommer vi så snart som möjligt.

- Vid nyttjande av din ångerrätt:

Vid retur eller byte ska du senast inom 30 dagar kontakta oss på support@beyondnordic med om du önskar göra ett byte eller retur så återkommer vi med retursedel och returfraktshandling.

Produkterna ska vid retur eller byte vara i oförändrat skick, rena, ha alla hänglappar kvar och ligga i ursprunglig förpackning.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

-  Ångerrätten gäller inte vid:

Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.

Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

-  Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till support@beyondnordic.com där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en likadan eller liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Ändringar till köpvillkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.